Home staging – co to jest i czy warto w niego inwestować?

By sprzedać lub wynająć nieruchomość należy zainteresować nią potencjalnego kupca. Jak zrobić to skutecznie? Pokazać dom lub mieszkanie w jak najlepszym świetle. W tym właśnie pomaga home staging – stosunkowo nowe na polskim rynku zjawisko, zyskujące coraz większa popularność.

Home staging – co to?

W skrócie mówiąc jest to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży. Pojęcie home stagingu obejmuje niewielkie naprawy oraz aranżację przestrzeni, by pokazać ją w jak najlepszy sposób i zachęcić tym samym potencjalnych kupujących.

Home staging obejmuje proste i tanie rozwiązania, które wizualnie uatrakcyjniają przestrzeń, a sama nazwa (ang. staging – inscenizacja) nawiązuje do kreowania pożądanego, dobrego wrażenia, jakie nieruchomość wywołuje na oglądających ją osobach. Takie działanie sprawdzi się dobrze w pustych, niezamieszkałych lokalach, bo dzięki odpowiedniej aranżacji przestrzeni łatwiej wyobrazić sobie, jakie możliwości oferuje dana nieruchomość.

Home staging – na czym polega?

Home staging to profesjonalna usługa, pozwalająca na uatrakcyjnienie nieruchomości. W jej skład wchodzą niewielkie naprawy i odświeżenie lokalu (takie jak malowanie ścian) oraz wstawienie mebli i/lub dodatków do lokalu. Należy pamiętać, że home staging to nie remont. Idea przyświecająca temu działaniu to niewielki nakład finansowy dający duży efekt. W pracy osoby prowadzącej taki proces nie ma miejsca na wielkie zmiany, takie jak wyburzanie ścian czy wymiana mebli. Środki, jakimi dysponuje home stager są ograniczone, lecz wywołują dobre wrażenie wizualne, pozwalające poczuć się dobrze w danym lokalu.

Jakie przykładowe działania obejmuje home staging? Poniżej wymieniamy kilka podstawowych kwestii:

Najważniejszym elementem są… gruntowne porządki. By sprawnie przeprowadzić kolejne etapy home stagingu należy zacząć od porządnego sprzątnięcia przestrzeni.

Kolejnym ważnym elementem jest przeanalizowanie ilości mebli i przedmiotów w mieszkaniu – to, co nie jest niezbędne, powinno zostać usunięte.

Podstawą home stagingu jest szukanie kreatywnych rozwiązań. Często niewielkie przemeblowanie lub wprowadzenie drobnych zmian może przynieść nadspodziewane efekty.

Istotną rolę w całym procesie gra oświetlenie. Warto wziąć je pod uwagę aranżując poszczególne pomieszczenia.

Dla osoby zainteresowanej lokalem, który ogląda, ważne są wszystkie zmysły. Najmniej doceniany z nich, czyli zapach, pełni również wielką role w procesie decyzyjnym.

Home staging – czy warto?

To pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jak bardzo sprzedającym zależy na czasie i końcowej kwocie, którą chcą uzyskać za sprzedaż lub wynajem oferowanej przez nich nieruchomości.

Z pewnością home staging pozwoli na przyspieszenie procesu sprzedaży lub wynajmu, sprawiając, że oferta stanie się bardziej atrakcyjna. Co równie ważne, podniesie on automatycznie wartość nieruchomości – im lepiej prezentującej się wnętrza, tym wyższa cena transakcji.

Napisz do nas a skontaktujemy się z Tobą