Umowa pośrednictwa sprzedaży – na co warto zwrócić uwagę podczas jej podpisywania?

Umowa pośrednictwa sprzedaży – na co warto zwrócić uwagę podczas jej podpisywania?

Jeśli stajesz przed wyzwaniem, jakim jest sprzedaż domu czy mieszkania, z pewnością rozważasz współpracę z pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę, podpisując umowę z wybraną agencją, by usługa została wykonana dobrze i profesjonalnie.

Od 2014 roku zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami został uwolniony, co oznacza, że znacznie łatwiej rozpocząć pracę jako agent. Skutkuje to większą konkurencją wśród agencji, a co za tym idzie trudniejszym wyborem dla potencjalnego zainteresowanego skorzystaniem z ich usług. Jak wybrać odpowiednią agencję nieruchomości? Oprócz wstępnego researchu warto przyjrzeć się umowie, jaką proponuje dana firma. To właśnie w niej znajdują się najważniejsze zasady współpracy, które mogą być kluczowe dla szybkiego sfinalizowania transakcji.

Umowa otwarta lub wyłączna

Pierwszym kryterium mówiącym dużo o agencji nieruchomości jest rodzaj umowy, jaki proponuje swoim klientom. Choć wiele osób obawia się nadal umowy opartej na wyłączności, zdecydowanie warto ją rozważyć i zrozumieć, że niesie ze sobą o wiele więcej korzyści dla sprzedającego. Przede wszystkim pośrednik, z którym podpiszemy taką właśnie umowę, jest w stanie włożyć 100% swojej pracy i wiedzy w prowadzenie danego ogłoszenia, a to skutkuje szybszym znalezieniem klienta oraz wynegocjowaniem znacznie lepszej ceny sprzedaży. Masz wątpliwości co do umowy wyłącznej? Nasi doradcy z chęcią wyjaśnia na czym ona polega i dlaczego jest znacznie korzystniejsza niż umowa otwarta.

Marketing online i offline

Drugim ważnym aspektem zawartym w umowie proponowanej przez agencję jest marketing oferty. Co to oznacza w praktyce? Chodzi przede wszystkim o sposoby, w jaki prowadzona jest oferta sprzedaży twojego lokalu. Szczegóły promocji online, działania offline, takie jak kampania banerowa czy reklama w witrynie biura pośrednika – to wszystko elementy, które usprawniają proces sprzedaży, przedstawiając dane ogłoszenie jako atrakcyjną ofertę dla potencjalnego klienta.

Usługi dodatkowe

Co jeszcze może zachęcić do wybrania konkretnej agencji nieruchomości? W umowie warto szukać dodatkowych usług, które oferuje pośrednik. Sesja fotograficzna nieruchomości, możliwość przekazania kluczy agentowi, by prowadził prezentacje w twoim imieniu, pomoc przy gromadzeniu dokumentów potrzebnych do sprzedaży – to wszystko dodatkowe usługi, które w znacznym stopniu odciążają sprzedającego, a świadczą o profesjonalizmie danej agencji nieruchomości.

 

 

#nieruchomości #sprzedaż #agencjanieruchomości #dom #mieszkanie

Napisz do nas a skontaktujemy się z Tobą

    Witryna korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie, więcej na ten temat dowiesz się w Polityce prywatności.